xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Thursday, July 15, 2010

Sotong Paul bersara

Sotong Paul yang menjadi tukang nujum yang menghangatkan Piala Dunia 2010 dikatakan tidak akan meramal lagi apa-apa perlawanan bolasepak selepas ini. Nampaknya sotong Paul ni akan tinggal sejarah dan menjadi legenda bolasepak.

Sotong Paul dilahirkan di Inggeris dan tinggal di sebuah akuarium di Sea Life Centre di Oberhausen , Jerman.

Semuanya bermula di Kejohanan Eropah yang berlangsung pada tahun 2008. Sotong Paul tiba-tiba datang ke dalam gambar selama perlawanan bahawa ketika seseorang perasan bahawa sotong Paul dengan mudah dapat menunjukkan siapa pemenangnya.

Ini digunakan untuk meramal seperti ini; kerang diletakkan ke dalam tangki dan kedua kotak mempunyai bendera suatu negara. Sotong Paul digunakan untuk membuka tutup satu kotak dan digunakan untuk makan habuannya. Bekas yang ia makan dari akan menjadi pasukan yang akan menang. Itu adalah mudah dan tidak ada yang tahu bagaimana ia melakukannya.

Dalam Kejohanan Eropah 2008, ia di’pertanggungjawab’kan untuk meramal semua perlawanan Jerman. Dia meneka semuanya dengan tepat kecuali dua; pertama Jerman melawan Croatia dan Jerman menentang Sepanyol.

Sepanjang tahun ini, ketika Piala Dunia 2010 bermula; Sotong Paul kembali ke pekerjaannya untuk memulakan ramalan perlawanan lagi. Dia datang ke Piala Dunia dengan ramalan 100% nya tepat di Piala Dunia 2010 sehingga ke Juara Piala Dunia Sepanyol.

Selepas Piala Dunia 2010 berakhir, ‘majikan’nya Sea Life Centre mengumumkan tadi sotong Paul sudah bersara dan tidak akan meramal lagi kerana ugutan bunuh atau ugutan ‘goreng’ termasuk dari rakyat Jerman sendiri. Selepas ini sotong Paul hanya menjadi pameran untuk menghiburkan kanak-kanak.

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails