xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Monday, July 19, 2010

Buaya jadian

Penyelidik ini namanya Dr. Brady Barr. Dia melakukan sesuatu yang “nampak bodoh” dan sangat berbahaya iaitu menyamar sebagai buaya dan berkumpul bersama dengan buaya-buaya di kandang buaya untuk mengkaji buaya dengan lebih efektif.

Doktor ini memakai pakaian buaya yang dibuat dari fiber glass, aluminium.Untuk menghilangkan bau manusianya dia melumur najis kuda di atas pakaian samaran buaya ni.


buaya jadian @ isuhangat

buaya jadian @ isuhangat

Dr. Brady Barr juga melakukan teknik penyamaran yang sama ketika mengkaji badak sumbu liar.

buaya jadian @ isuhangat
buaya jadian @ isuhangat

Lihatlah bagaimana Mat Salleh bekerja dengan begitu serius untuk kajian dan ilmu. Walaupun nampak gila tapi hasilnya berbaloi demi untuk hasil yang berkualiti. Orang kita pun mampu menjadi saintis dan pengkaji hebat jika mampu berfikir di luar kotak spt diaorang.

Kita juga mestilah keluar dari lingkungan minda dari cerita mitos buaya jadian seperti kononnya kisah Legenda Bujang Senang di Sarawak. Biarkan legenda tinggal legenda…

Malangnya para pengamal media cuba mengembalikan kita kepada kisah-kisah tahyul dan ajaran ilmu hitam seperti cerita  Sumpah Orang Minyak, harimau jadian – waris jari hantu dan banyak lagi.

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails