xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Wednesday, May 5, 2010

Saya Bakar Hitler

Vladimir Gumenyuk

Bekas seorang pegawai KGB semalam mendakwa bahawa dia bertanggungjawab membakar tulang-tulang Adolf Hitler.

Bagaimanapun Vladimir Gumenyuk, 73 tahun daripada Rusia enggan untuk menyatakan di mana tempatnya abu pemimpin nazi itu ditaburkan.

Hitler..Digali & Dibakar

Dia bimbang ia mungkin menyebabkan tempat itu menjadi tempat suci bagi neo-Nazi.

Ejen risikan ini mendakwa dirinya salah seorang yang masih hidup daripada tiga orang yang dihantar pada 1970 untuk mengorek tulang-tulang Hitler, perempuan simpanannya Eva Braun, Joseph Goebbels dan keluarganya.
"Kami diarah untuk membakar jenazah Hitler dan semua pengiringnya, kemudian abunya ditiup angin."

Mereka menggali berdekatan Magdeburg, kawasan bekas Jerman Utara, mereka membakar tulang-tulang dan membawa abu ke atas satu cenuram yang mempunya sebatang anak sungai - di mana mereka menabur abu mayat.

Ia adalah satu lokasi yang ditetapkan oleh pihak berkuasa Moscow. Gumenyuk, yang berkata pasukan itu menyamar sebagai nelayan berkata: "Tidak ada sesiapa di situ - 20 saat diperlukan untuk kerja itu dilakukan. Ia adalah perjalan terakhir Fuhrer."

Dia juga berkata sudah banyak menolak ganjaran wang yang ditawarkankepadanya jika dia mendedahkan tempat sebenar dia 'menghapuskan' Hitler.

Gumenyuk memberitahu sebuah akhbar Rusia: "Masih terlalu ramai neo-Nazi. Mereka akan menjadikan tempat itu tempat suci. Malah mereka akan membina sebuah tugu di situ."

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails