xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Thursday, May 13, 2010

Rossa: Belum Sedia Perkenal Lelaki Baru



BERSESUAIAN dengan pepatah Melayu, 'Patah tumbuh, hilang berganti', penyanyi popular Indonesia Sri Rossa Roslaina Handiyani atau Rossa yang pernah kehilangan cinta lelaki sebelum ini ekoran keruntuhan mahligai rumahtangganya, kini mengakui sudah punya pengganti.

Cahaya kebahagiaan yang terpancar di wajah penyanyi kecil molek itu seakan tidak mampu disembunyikan tatkala diusik oleh teman-teman media dalam pertemuan baru-baru ini.

Walaupun pada awalnya, Rossa agak keberatan untuk berbicara lanjut tentang lelaki baru itu, namun asakan mesra teman media memaksa ibu kepada Rizky Langit Ramadhan, 3, akur untuk berkongsi cinta barunya itu.

"Ya, memang benar saya sedang berkawan dengan seorang usahawan dan dia bukan daripada kalangan orang seni.

"Sebenarnya, saya sudah mengenali dia sejak empat tahun lalu, cuma kami bertambah rapat beberapa bulan kebelakangan ini," katanya.

Justeru, untuk waktu ini Rossa lebih senang berkawan seperti biasa. Malah, penyanyi lagu Pudar itu turut berkata, baik anak mahupun orang tuanya belum diperkenalkan secara rasmi dengan teman baru itu.

"Memang dia (teman baru) dan anak sudah saling mengenali, malah sudah bertemu beberapa kali. Namun, anak saya masih tidak tahu secara rasmi mengenai hubungan yang baru bercambah ini.

"Bagi saya, ia masih terlalu awal untuk mengumumkan secara rasmi. Biarlah kami berkawan seperti biasa buat masa ini dan lebih mengenali dan mencari keserasian antara kami," jelasnya yang tidak putus-putus ketawa sepanjang perbualan berlangsung.


Namun, ujar Rossa persahabatan yang semakin intim sejak beberapa bulan lalu itu disifatkannya masih berada di peringkat awal. Bahkan, keutaaman pada karier dan keluarga yang harus didahulukan ketika ini.

"Biarlah hubungan ini berjalan secara sendirinya. Jika ada jodoh, takkan ke mana. Buat masa ini, fokus saya adalah karier dan konsert yang di Malaysia yang bakal menjelang ini," akui Rossa yang tidak berasa sunyi kerana memiliki anak dan keluarga yang rapat dengannya.

Atas rasa saling memahami dan enggan mendesak lagi perbualan kami bersama bintang itu berakhir dengan satu keputusan, biar empunya badan memutuskan sendiri waktu terbaik untuk menghebahkan berita baik itu secara rasmi di kemudian hari.

Yang pasti, ruang hati Rossa yang kembali berpenghuni itu belum bersedia untuk melangkah ke fasa yang lebih serius, sekurang-kurangnya bukan dalam waktu terdekat.

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails