xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Wednesday, September 1, 2010

Saman Ekor Dedah Rahsia Suami Curang


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki tertangkap oleh kamera perangkap laju dan mendapat saman ekor semasa keluar bersama kekasihnya.

Isterinya mengetahui suaminya mempunyai kekasih secara tidak sengaja setelah ia dan suaminya ke pusat layanan masyarakat yang diketuai Datuk Michael Chong dan mengadu berkaitan surat saman ekor yang mereka terima.

Pasangan yang sudah bersara dan kini berada di usia 60-an dari Petaling Jaya, Malaysia, mengatakan pihak polis telah melakukan kesalahan.

"Mereka mendakwa tidak pernah ke Karak Highway jadi bagaimana mungkin mereka disaman kerana memandu," kata Chong.

"Si isteri menyatakan mereka hanya singgah sebentar berhampiran kawasan sekitar dan ia selalu bersama suaminya sepanjang waktu," kata Chong.

Mendengar mereka sedang dilema, Chong menyarankan agar mendapatkan foto dari pihak polis yang mengambil gambar dari kamera CCTV namun suami menolak melakukannya.

Namun, si isteri memutuskan untuk membayar RM 10 bagi mendapatkan foto tersebut. Setelah dua minggu pasangan itu kembali untuk mengambil foto tersebut tetapi si suami mengambil foto di dalam sampul surat itu dengan pantas dan menolak membukanya sambil mengatakan akan membukanya di rumah.

"Isterinya memaksa membukanya kerana yakin ada kesilapan dalam foto tersebut namun ketika melihat foto itu ia sangat terkejut kerana melihat ada wanita lain di sisi suaimnya," kata Chong.

"Saya kemudiannya meminta mereka meninggalkan tempat ini," tambah Chong, lagi.

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails