xSAM Chat


ShoutMix chat widget

Sunday, August 8, 2010

Kepala dua

Kalau Allah kata jadi, maka jadilah. Berikut adalah antara gambar kembar siam yang dari segi sains adalah kesilapan genetik ataupun bayi kembar yang gagal terpisah secara sempurna. Namun begitu hakikat yang tidak boleh dinafikan ianya adalah kekuasaan Allah yang menjadikan setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya yang hanya Dia yang Maha Mengetahui. Sekurang-kurangnya menerbitkan perasaan bersyukur kerana anda lahir sempurna.


1. Ikan kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Ikan aneh ini ditangkap di wilayah oilsands alberta di Danau Athabasca dengan berat 2,5 kilogram. Ikan ini memiliki memiliki dua mulut.

2. Kucing kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Anak kucing berkepala dua ini lahirkan di klinik veterinar Swan di Perth, Australia , ketika ibunya dibawa masuk setelah mengalami komplikasi selama proses kelahiran. Kucing peliharaan George Huber dan Louisa Burgess ini lebih kecil dari saudaranya tidak dilahirkan dengan cacat.

3. Kura-kura berkepala dua
kembar siam @ isuhangat
Kura-kura berkepala dua ini ditemui di Florida iaitu di kedai haiwan peliharaan Sean Casey, Kensington. Casey, pemilik kedai tersebut memperoleh kura-kura berkepala dua tersebut dari seorang laki-laki di Florida yang menyelamatkan telur setelah kura-kura betina dewasa dilanggar oleh sebuah kereta. Casey lah yang merawat kura-kura tersebut di rumah, dan kemudian membawanya ke kedainya.

Sayangnya haiwan peliharaan yang popular itu akhirnya dicuri dari kedai haiwan peliharaannya.

4. Ular kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Ular python berkepala dua ditemui oleh kumpulan doktor haiwan di zoo Colombo, Sri Lanka. Kedua kepalanya beroperasi secara independen dan memiliki kemampuan untuk makan. Ular dengan panjang 25 inci ini menggunakan kepalanya untuk mengawal pergerakan, sementara di yang sebelah kiri mengikut sahaja. Pada umumnya, python, hidup dalam ekosistem biasa, dapat mencapai hingga tujuh meter panjang dan dapat menelan binatang yang jauh lebih besar daripada badannya sendiri.

5. Lembu kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Lembu berkepala dua ini lahir di Virginia, AS. Memiliki tiga set gigi, dua rahang bawah, dua hidung , tetapi hanya memiliki satu mulut dengan saluran udara yang terpisah, dan memiliki satu rongga mata, dengan dua mata di dalamnya.

Ini disebabkan oleh kelainan genetik, atau kesalahan selama perkembangan embrio.

6. Cicak kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Cicak yang mempunyai kepala pada setiap hujungnya ini ditemui di Kedai Antik Huaihua City, Hunan, China pada 3 Jun 2008. Cicak ini memiliki panjang sekitar 10 cm. Cicak tersebut dapat merangkak perlahan-lahan dan dapat bergerak menuju arah yang berlawanan tanpa menoleh kepalanya.

7. Kambing kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Kambing berkepala dua ini lahir di Islandia. Pall stefansson, doktor haiwan setempat mengatakan bahawa kambing berkepala dua ini sangat lemah, meskipun ia telah mendengar dari dua kes serupa selama bertahun-tahun. Kambing ini selamat dalam proses kelahirannya itu namun tidak boleh mengangkatkan kepalanya.

8. Buaya kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Merupakan bayi buaya kembar siam berkepala dua yang ditemukan pada tahun 2001 oleh staf sebuah peternakan buaya di Thailand.

9. Khinzir kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Kelahiran babi berkepala di cina ini dipuji sebagai suatu keajaiban oleh petani disana karena babi secara umum dianggap sebagai simbol kesuburan di cina. Selain itu, binatang aneh ini lahir pada 2007, yang merupakan tahun babi .Lahir dengan berat 1,5 kilogram, dengan 2 mulut dan 4 mata, di desa kecil di timor Guanzhou Fujian, Cina.

10. Serangga kepala dua
kembar siam @ isuhangat
Serangga ini termasuk spesies belalang dan cengkerik. Seranggan ini memiliki dua kepala, dan yang merah mungkin lebih menarik untuk mengalihkan perhatian dari pemangsa. Foto ini diambil di kebun kopi di Amaga, Colombia yang memiliki ketinggian 1,400 m di atas permukaan laut.

11. Gadis kepala dua
Photobucket
Abigail dan Brittany Hensel adalah dua gadis yang berada pada satu tubuh yang sama. Kedua memiliki keperibadian yang berbeza. Namun, pada manusia , kes ini sangat jarang terjadi, karena gadis-gadis ini telah bertahan dan selamat sehingga dewasa. Sementara masing-masing mengendalikan satu setengah tubuh mereka, mereka dapat berjalan dengan mudah. Mereka mempunyai lesen memandu masing-masing.

0 comments:

Post a Comment

Linkwith

Related Posts with Thumbnails